Είστε εδώ

Πώς να αντιμετωπίσετε το φούσκωμα στο στομάχι

Αρχικά, είναι απαραίτητο να αναφερθούμε σε ορισμένες τροφές που είναι καλό να καταναλώνεις κι άλλες που είναι προτιμότερο να αποφεύγεις όταν διακρίνεις κάποιο φούσκωμα στο στομάχι σου, καθώς επίσης και σε επιπλέον συμβουλές σχετικές με τη διατροφή σου που αρμόζει να ακολουθείς προκειμένου να μην έχεις συχνά πυκνά φούσκωμα στο στομάχι σου. Έχουμε και λέμε….

1.Τροφές που πρέπει να προσθέσεις στο μενού σου:

  • Κεράσια
  • Φράουλες
  • Ανανάς
  • Καρπούζι
  • Μαρούλι
  • Ρόκα
  • Μαϊντανός
  • Σέλινο
  • Μούσμουλα.

2.Τροφές που πρέπει να αποφεύγεις κατά το διάστημα αυτό:

  • Ανθρακούχα ποτά
  • Μπίρα
  • Φακές
  • Φασόλια
  • Αγκινάρες
  • Σπαράγγια
  • Πράσο
  • Ρεβίθια
  • Μπρόκολο
  • Κουνουπίδι
  • Μπιζέλια
  • Πιπεριά
  • Κρεμμύδι
  • Καλαμπόκι
  • Πεπόνι
  • Μπανάνα
  • Βερίκοκο
  • Δαμάσκηνα
  • Αχλάδι
  • Πατάτες
  • Λαχανάκια Βρυξελλών
  • Πατατάκια
  • Καυτερά φαγητά
  • Πρόχειρο φαγητό
  • Γάλα
  • Παγωτά
  • Μαλακό τυρί.

*Συμβουλή: Εννοείται πως τα περισσότερα από τα ανωτέρω τρόφιμα είναι ωφέλιμα κι άρα απαραίτητα προς πρόσληψη από τον ανθρώπινο οργανισμό. Έτσι, αυτό που εμείς σου προτείνουμε είναι απλώς να τα αποφεύγεις τις ώρες ή/ και ημέρες εκείνες που νιώθεις το φούσκωμα στο στομάχι σου· σε καμία περίπτωση, όμως, μην τα αφαιρέσεις από το εβδομαδιαίο διατροφολόγιό σου.

3.Τρώγε κάτι ανά 3 ώρες:

Όπως επισημαίνουν κι οι ειδικοί, ακόμα και η όσφρηση ενός λαχταριστού φαγητού μπορεί να προκαλέσει την έκκριση υδροχλωρικού οξέως στο στομάχι, χωρίς δηλαδή να υπάρχει τροφή. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τον ερεθισμό του άδειου στομάχου, ενώ παράλληλα συμβάλλει στο φούσκωμα στο στομάχι. Για το λόγο αυτό, είναι αναγκαίο να φροντίζεις να καταναλώνεις κάτι κάθε τρεις ώρες έτσι ώστε το στομάχι σου να μην παραμένει ανενεργό για πολλές ώρες και να μην είσαι φουσκωμένη.

4.Περιόρισε το αλάτι:

Κατά πρώτον, είναι βασικό να μειώσεις το αλάτι που χρησιμοποιείς κατά το μαγείρεμα, διότι, ως γνωστόν, το νάτριο ευνοεί την κατακράτηση ούρων κι επομένως το φούσκωμα στο στομάχι. Κατά δεύτερον, είναι εξίσου βασικό να περιορίσεις ή , ακόμη καλύτερα, να αποφύγεις κατά το διάστημα που έχεις φούσκωμα στο στομάχι σου τρόφιμα που είναι πλούσια σε αλάτι, όπως είναι τα ακόλουθα: σάλτσες, αλλαντικά, ξηρά τυριά, παστά ψάρια, καπνιστά ψάρια, αλμυρά μπισκότα, κονσέρβες και λοιπά.

5.Πρόσθεσε στο φαγητό σου τα ακόλουθα:

Κανέλα, άνηθο ή/ και δενδρολίβανο. Τα τρία αυτά αρωματικά, πέραν από την εξαίρετη γεύση και το ωραίο άρωμα που προσδίδουν σχεδόν σε όλα τα σπιτικά φαγητά, παράλληλα βοηθούν το φούσκωμα στο στομάχι στο να υποχωρήσει άμεσα κι εσένα, που αισθάνεσαι πρησμένη και φουσκωμένη, στο να αλλάξεις διάθεση!

6.Βάλε στη σαλάτα σου το εξής:

Μηλόξιδο σε αντικατάσταση του κανονικού ξιδιού. Το μηλόξιδο συντείνει αισθητά στην άμεση «εξαφάνιση» του στομαχικού φουσκώματος, καθιστώντας έτσι τη χρησιμοποίησή του ως μία πολύ έξυπνη επιλογή για όποια γυναίκα επιθυμεί να απαλλαγεί από το φούσκωμα στο στομάχι.

7.Πίνε μπόλικο νερό:

Μπορεί στην κοινή συνείδηση, στις περισσότερες εξ ημών (και εξ υμών) η κατανάλωση αρκετού νερού όταν έχει ήδη εμφανιστεί φούσκωμα στο στομάχι να ισοδυναμεί με έναν παράγοντα που, όχι μόνο δεν αναχαιτίζει, δεν περιορίζει και δε συμβάλλει στο ξεφούσκωμα, αλλά ευνοεί το φούσκωμα στο στομάχι και, μάλιστα, σε καθιστά ακόμη πιο φουσκωμένη και πρησμένη. Ωστόσο, κάτι τέτοιο αποτελεί ένα τεράστιο λάθος, μία εσφαλμένη κοινωνική αναπαράσταση που έχει επικρατήσει και τείνει να επικρατεί ακόμα και σήμερα. Αντιθέτως, η έλλειψη επαρκούς ποσότητας νερού οδηγεί στην περαιτέρω κατακράτηση υγρών. Κατά συνέπεια, εάν θέλεις να αποφύγεις το φούσκωμα στο στομάχι σου από το να συμβεί ή, ακόμη, να απαλλαγείς από το ήδη εμφανισμένο πρήξιμο στην περιοχή αυτή, τότε δεν έχεις παρά να πίνεις μπόλικο νερό προκειμένου να διευκολύνεις τη διούρηση και να αποτρέψεις το φούσκωμα στο στομάχι.

Φούσκωμα στο στομάχι – Ροφήματα

Εκτός από τις διατροφικές συμβουλές, υπάρχουν κι ορισμένα ροφήματα που μπορείς πανεύκολα να φτιάχνεις μόνη σου έτσι ώστε να αποφεύγεις αμέσως το φούσκωμα στο στομάχι σου. Τα κατάλληλα για το φούσκωμα στο στομάχι ροφήματα είναι τα ακολούθως αναφερόμενα:

1.Ρόφημα με αλόη (aloe vera):

Το συγκεκριμένο είναι ιδανικό για το ξεφούσκωμα της κοιλίτσας όταν παρατηρήσεις ότι το τελευταίο συμβεί με το που ξυπνήσεις. Προτού φας το πρωινό σου γεύμα ή πιεις τον καφέ σου, φτιάξε ένα ζεστό ρόφημα με aloe vera και το στομάχι θα ξεπρηστεί αμέσως χάρη στις καθαρκτικές ιδιότητες του εν λόγω βοτάνου.

2.Ρόφημα πιπερόριζας (ginger):

Ένα από τα πλέον αποτελεσματικότερα ροφήματα για τις ενοχλήσεις και το φούσκωμα στο στομάχι είναι το ρόφημα που περιέχει τζίντζερ. Θα μπορούσες μάλιστα να προσθέσεις λίγο ginger στο ζεστό τσάι σου. Οι αντιοξειδωτικές ιδιότητές του συντείνουν στην εύρυθμη στομαχική λειτουργία και, κατ’ επέκταση, ηρεμούν το στομάχι και σε κάνουν να μην είσαι πια πρησμένη και φουσκωμένη.

3.Ρόφημα με μάραθο:

Μέσα στο τσάι σου, πρόσθεσε λίγους σπόρους μάραθου και κατανάλωσε το γουλιά – γουλιά, όσο είναι ακόμη ζεστό έως χλιαρό. Εάν νιώθεις μία μικρή (ή και μεγάλη) δυσπεψία, καούρες ή και φούσκωμα στο στομάχι, τότε οι σπόροι από μάραθο μέσα σε ένα ρόφημα τσαγιού είναι ό,τι πρέπει για να απαλλαγείς από τα προαναφερθέντα σε χρόνο dt!

4.Λεμόνι με νερό:

Μετά το πρωινό ή το μεσημεριανό γεύμα σου, βράσε μισό φλιτζάνι νερό και στύψε μέσα σε αυτό μισό φρεσκοκομμένο λεμόνι. Ανακίνησε λίγο το φλιτζάνι σου και πιες το λεμονόνερο. Θα δεις αποτελέσματα αναφορικά με το φούσκωμα στο στομάχι που θα είναι πιο άμεσα κι από άμεσα!

Φούσκωμα στο στομάχι – Γυμναστική

Τρίτο και τελευταίο πραγματάκι για να αποτρέψεις το φούσκωμα στο στομάχι από το να σου κάνει συχνά αισθητή την παρουσία του είναι να κάνεις πού και πού λίγη γυμναστική. Δε χρειάζεται να κάνεις γράμμωση ούτε να χύνεις καθημερινά ιδρώτα και να κουράζεσαι. Προσπάθησε να εντάξεις απλές καθημερινές ασκήσεις γυμναστικής στο εβδομαδιαίο σου πρόγραμμα – για παράδειγμα λίγο επί τόπου τροχάδην, λίγη κολύμβηση, κάμποσο περπάτημα, μερικούς κοιλιακούς στο κρεβάτι σου –, κάτι που θα διαπιστώσεις ιδίοις όμασιν ότι θα είναι θαυματουργό για το φούσκωμα στο στομάχι σου!